Alla inlägg under november 2011

Av Calis Calis - 27 november 2011 21:02


Man har snackat om något liknande och tänkt ut ideer men inget verkar komma ut som gör att man kan flyga på det här sättet till jobbet etc. Jag tror man får helt enkelt ta tag i det man vill göra och ta ett steg in i framtiden, istället för att vänta och låta framtiden komma till en.

Av Calis Calis - 27 november 2011 19:32


 





A look from you is as blinding as the sun,


As stunning as your eyes I lose myself in.


A look from you is as pure as the clear blue sky,


When I'm with you.


Every minute I'm not around you,


I feel like I left something behind.


Every time I'm not looking at you,


I feel like I am blind.


 


 


I have been astonished that men could die martyrs for their religion -


I have shudder'd at it.


I shudder no more.


I could be martyr'd for my religion


Love is my religion


And I could die for that.


I could die for you.


Av Calis Calis - 25 november 2011 14:42

 Seeing people change isn't what hurts. What hurts is remembering who they used to be. 


Nu är jag inte muslim, men själv tycker jag att 2000-talet har handlat mycket om terrorism. Många vet inte vad skillnaden mellan muslimer och islamister är. Muslimer är vanliga medborgare i olika länder som vill leva sina liv i frid. Medan islamister är de som man hör eller ser på tv som skadar andra. Eller som är väldigt stränga och har många stränga regler.

En islamist är fundamentalistiskt troende, vilket en muslim nödvändigtvis inte behöver vara.

De flesta vet skillnaden mellan begreppen "islamist" och "muslim".

Däremot väljer de att dra alla över en kam, och förutsätta att alla muslimer än islamister.



Artisten är bra och han har schysta texter. 



Av Calis Calis - 25 november 2011 12:15


Hittade den i Dn.se. Här är länken till er som vill läsa lite om den samt se videoklippet igen :) Det står inte mycket text för er som inte gillar mycket text. ^^


http://www.dn.se/blogg/leonelsguldkorn/2011/11/23/bbcs-kameror-fangade-massdoden-pa-havsbotten/?a


 ”The Finger of Death”, en isrand som kryper sig ner på den arktiska havsbotten och dödar allt den rör, framför allt sjöstjärnor och sjöborrar.

Riktig cool video, något man bara måste se tycker jag! 

Av Calis Calis - 23 november 2011 17:15

  Nu är det så att jag har fått ett brev från försvarsutbildarna. Det handlar om jag vill delta i Operation Arctic adventure, som ska vara i Falsterbo. Sex dagar ska jag kanske vara i militärlägret, om jag nu kan åka ditt.

Det är på sportlovet och första gången jag deltog var mycket rolig, men självklart har militärlivet sina oglamorösa sidor också. Men min magkänsla säger att jag kommer nog trots allt delta i operationen. Saknar alla mina vänner där, och det är alltid action på G. 


Vakna 05:30, städning, 06:00 kommer intruktörern in i stugan och kontrollerar om allt är rent. Sedan är det frukost och en massa aktiviteter tills 21:00. Det är så mycket att göra att dagen efter minns man inte ett dugg av det man gjorde igår.. Öresundsbron får man ha som utsikt iaf :P Lägret kommer nämligen vara vid havet, så ni kan föreställa er hur kallt det kommer vara på sportlovet, i februari. 



Första gången var riktigt kul, fick träffa nytt folk och verkligen få bra kontakt med de redan från start. Alla sammarbetar, hjälper varandra utan att man ens behöver be om hjälp. Och alla är så trevliga, man känner sig verkligen som hemma ute på fält. Omdedvetet om vad man har hemma, så lär man sig uppskatta det man har hemma, ex en varm jacka, värmen i huset, en dator och inser hur lyxigt man har det. Ute i fält är det inte så lyxigt, det lovar jag er. Men äventyr är det iaf! :D 

 Att stå där ute i kylan och frysa häcken av sig kl 07:00. Medan kaptenen kommer med en tjock varm jacka. * o.0* Så reagerar man.Så ska han prata i ca tio minuter, sedan ska flaggan hissas upp och själv står man där och darrar av kylan. Och så står man i givakt ställning, om inte kaptenen ger order om manöver.

 Maten i fält är inte det bästa, men på lägret är det restaurang mat! :D


Minns en gång som jag verkligen blev glad. Det var nog när vi käkade middag och det kom civila invånare och käkade i restaurangen. Hade inte så mycket tid på mig så jag frågade en som stod i kön om jag kunde få gö före.

''Hej, kan jag gå före, jag har rätt bråttom.'' ''Självklart kan du det'' Sa kvinnan och log åt mig. Jag tog en stor köttbitt minns jag och sedan ris. Ingen tog ris heller, men schyst som jag är frågade jag ändå. ''kan jag ta lite ris?'' ''Ja självklart, ta för dig.'' Trött och hungrig som jag var, tog jag för mig. ''Tack så mycket.'' Sa jag med ett leende på läpparna och gick. Ca tre meter ifrån de med ryggen vänt emot de. Hörde jag en ung man säga. ''Och det är så man visar respekt.''

Jag kunde inte sluta le och fnissa för mig själv. ^^


Hoppas bara det inte blir många skadade den här gången, eller bara kollapsar under middagen, med huvudet i maten. Så man slipper se sina kamrater föras bort i ambulansen. 


Har fått min första romb och kommit in i Bravo gruppen, som visar att man är veteran och inte nybörjare i föreningen. Efter fk, så har jag två romber. Man kan max ha fyra romber, och jag längtar tills jag har det. Då kanske man blir instruktör på hemmaplan. :P Nu idag blev jag chef för en liten grupp genom Bravo. Chef är jag bara då vi kommer vara ute i fält på hemma plan. Men det bara för en tid, innan det är dags för att byta. Det är mer för att testa på, och glad som jag är blev jag utvald först! :) 

Men att bli instruktör klarar jag av säkert och Operation Arctic adventure, så som jag klarade av Operation frostbite. Nu blir det lite att skryta för min del. ^^ Klarat även av gripen marschen då man ska ha 20 kg på sig och marschera 3 mil under en viss tid. Tjugo kg kanske inte låter mycket, men det sliter på ryggen under en sådan lång marschering. Väger 70 kg i vanliga fall, med uniform, kängorna, vatten flaskan och ryggsäcken vägde jag 91 kg. Uniformen med kängorna och vattenflaskan väger man ca åtta kg. Gripen marschen är en av ungdomens tuffaste aktivitet att göra.

Det var varmt också, 24 grader var det, och skitig blev man av all svett..

Vi får se om jag kan vara med detta året igen, Fk kursen nu och sedan chefs kurserna på gång! :)

En bild på mig och mina kamrater. Om ni tittar från vänster håll, så är det jag åt höger, den tredje personen med ena knäet i snön.



 


 Jurist eller psykolog satsar jag på i skolan. Får jag bättre betyg och läget ser bra ut, kanske jag satsar på stridspilot. 

Av Calis Calis - 23 november 2011 16:33

¨


 Nu har jag nämligen suttit framför datorn och skrivit en dikt. Konstig nog blev det två versioner. En som är mer som kladd, och en som är bättre gjort än den första.


Orden föll som pusselbitar framför mina ögon och mina fingrar tryckte självmant på tangentbordet. Lyssnade på

in you'r eyes  av the Attic.

Vet inte varför just den låten, men tack vare den fick jag bra resultat. Visste själv inte vad det stod förräns jag läste det, och tankarna återgick till sin gamla dagliga rutin. Äntligen fick jag frid i huvudet! :)


Här kommer resultatet, och säg vad ni tycker, dela gärna med er av era dikter eller annat som ni skrivit! :)



In your eyes I'm home. All I need is in your eyes, we are one my love. Its you and me, you are all I want. Everything I want is in your eyes. You are the perfect one


Nu kommer den andra, som jag själv tycker är bättre än den första.


When I look in to your eyes it feels like home. Everything I need is in your eyes and they're all I will ever want. Your eyes brings us together, we're one. You're the one for me, the perfect one.


Vilken föredrar ni? :) Inspirationen kommer från en viss person egentligen. ^^






Presentation

Tja! Jag är den sjuttonåriga Calis, jag delar jätte gärna med mig av det som händer i mitt liv, det som händer omkring mig och allt annat intressant som händer i ens vardag! :P Huh.. Vem har sagt att det alltid är lätt att skriva ändå om man älskar att sk

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards