Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Love in the air or?

Av Calis Calis - 16 januari 2012 17:03


   I fredags hände det något jag absolut inte förväntade mig. Först av allt så var det ännu en vanlig fredag, man är skoltrött och längtar till helgen, att få vara uppe sent utan att oroa sig för att vakna tidigt på morgonen. Lite småtrött som jag var då, sov jag genom skoldagen ända tills eftermiddag. Det var först då jag vaknade till från min s.k ''bubbla.'' Och så längtade jag efter att få använda min nya mobil som var på laddning tills jag kunde använda den. Längtade stort tills jag skulle komma hem och få utforska all möjligt i mobilen, om ni undrar vad för sorts mobil jag fick. SÅ var det en Lg optimus 3d. En riktigt bra mobil som är VÄRT pengarna, systemet är bra och 3d:n är OTROLIGT bra! En dålig sak med mobilen är att den slukar hela batteriet på nolltid. Använder man mycket mobilen så klarar den en halv dag om inte mindre. När man väl har laddat den till 100% och börjat spela lite eller surfar på nätet så står det 90% etc.  

 

Iaf så lät jag mig flyta med tiden tills skoldagen skulle nå sitt slut. Och när den sista lektionen var slut så letade jag efter en vän, Rebecca. Jag frågade henne om vi kunde hitta på något nu efter skolan, och att en annan vän skulle också vara med oss nu på fredag. Men då fick jag reda på att den vännen inte kunde och istället fick vi skjuta upp det till lördag.  

 

Samtidigt som jag pratade med henne tittade jag omedvetet vänster om mig. Där satt det ca fyra tjejer och tre andra som står upp och har en intressant konversation. Deras kroppsspråk och blickar sa mig att de pratade om mig. Sedan talar före detta klass kamrat till mig som satt där med de tjejerna, Madelene kan vi kalla henne för.  

 

Madelene- Calis?  

Calis- Ja?  

Madelene-Det är..  

 Elin- Neejjj!! Sa hon snabbt för att avbryta henne. Sedan rodnade hon och blev röd som en tomat i ansiktet.  

 

Där stod jag helt förvirrad som ett frågetecken, vad ville de mig, vad ville hon mig? Varför sa hon inte det bara rakt ut?  

En annan tjej tog till orda, vars namn jag inte vet. Vi kan kalla henne för unknown. 

Unknown- Elin vill fråga dig någonting. Sa hon med ett litet leende på läpparna.  

Där stod Elin och rodnade ännu mer, och fnissade för sig själv, hon försökte även gömma sig bakom sin vän för att hon tyckte att det blev för pinsamt.  

Calis- Vad är det du vill fråga mig Elin? Ut med det bara. Sa jag lugnt. 

Hon försökte gömma sig ännu mer bakom Madelene och rodnade ännu mer. Jag tyckte iaf att hon var gullig som rodnade så mycket.  

Calis- Är hon kär i mig? Sa jag lågt till Rebecca. 

Rebecca- Det verkar så. Sa hon med en låg röst. 

 

Jag vet ärligt talat inte om hon är kär i mig på riktigt eller ej. Men det verkar så iaf, och hon är gullig och söt. Jag själv känner henne personligen inte så mycket, men hon verkar vara den schysta typen som man vill hänga med ute på stan. Det är iaf första gången som jag ser någon annan rodna när hon försöker säga något till mig eller titta på mig, och varje gång hon tittar på mig, så har hon ett söt litet leende på läpparna.


Snart ska vi iaf hitta på något förhoppningsviss. Blir första gången själv med henne isf och blir säkert nervös. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Calis Calis - 12 mars 2012 21:03

     Just nu är det huller om buller i mitt huvud. Jag har så mycket att tänka på och så mycket jag vill skriva, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Jag har ingen aning om hur jag ska börja och vart jag ska börja på. Så jag skriver ned m...

Av Calis Calis - 8 mars 2012 21:00

  Respekt, kärlek och tillit är nyckeln till ett framgångsrikt förhållande!!  Att respektera varandras gränser och respektera varandra som personer!      För ett tag sedan slog tanken mig av någon konstig anledning om dagens förhållan...

Av Calis Calis - 2 mars 2012 21:04

      Nu har man hört rätt mycket om de här två länderna, Iran hotar Israel, och Israel gör något åt saken och båda två förbereder sig för ett krig. Om det nu skulle bli ett krig dvs. Iran höjer priset på oljan och västvärlden får betala mer f...

Av Calis Calis - 29 februari 2012 22:31

   Jag har tittat på Simpons ända sedan jag var liten, och jag har precis som flera miljoner andra människor i världen växt upp med serien. Även om man har sett alla avsnitt så tittar man fortfarande på de gamla som man sett på tv, och även om man ha...

Presentation

Tja! Jag är den sjuttonåriga Calis, jag delar jätte gärna med mig av det som händer i mitt liv, det som händer omkring mig och allt annat intressant som händer i ens vardag! :P Huh.. Vem har sagt att det alltid är lätt att skriva ändå om man älskar att sk

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards