Alla inlägg under januari 2012

Av Calis Calis - 25 januari 2012 22:22




När jag först såg den här videon kunde jag verkligen inte tro mina ögon! Sju idioter slår en försvarslös kille som inte gjort de ett skit. Och youtube till låter sådana video visas, det är SJUKT! Men bra att de laddade upp de så de kunde få straff för saken. 


Medan jag såg på videon i skolan pumpade mitt hjärta verkligen andrenalin i till musklerna. Jag ville bara finnas där för killen och slå skiten ur de jävlarna som gömmer sina ansikten med sina luvor och bandanas...  


Vilka tror de är egentligen, tror de att de är coola, tuffa? Vill de kanske bevisa att de kan slåss och projicera över ilskan till en oskyldig pga de har det dålig hemma kanske? 


Varför gick de inte fram till någon som slår tillbaka? Eller till någon som är större än de själv, eller någon annan som precis släppts ut från fängelset? Istället slår de en oskyldig person som inte gjort något alls, som har precis slutat för dagen och är på väg hem från skolan. Kanske skulle han göra sina läxor, plugga inför ett prov. Eller vara med en kompis och plugga efteråt. Han hade kanske planerat något för den dagen. Olyckligtvis hände det något som han inte planerade alls! 


Sådana människor som gör illa oskyldiga människor bör få lida hur mycket som helst! Men våld löser ingenting även om man tycker och hoppas på att de ska lida. Så vill man ändå inte sjunka lika lågt som idioterna.. 


Iaf killen som inte döljer sitt ansikte heter Raymond Palomino, han blev arresterad och han kommer säkert att snitcha om de som var med och misshandlade killen. 


Fattar bara inte varför man ska göra något sådant! Och till er som bråkar och tror att ni är tuffa, så öppna ögonen och ni lär inse att ni inte är mer än en L.O.S.E.R Bara för att folk lyssnar på er och nickar och låtsas hålla med om något ni säger. Så gör de så för att inte få problem, för sådana människor hotar folk. OFC vill man inte bli slagen! 


Sedan när man förändrats så känner ingen sig trygg i er närhet och TRO mig ingen ser er som en värdig person med hög status. Ni får dålig etos och er status är så pass lågt att inte ens en som är helt utstött vill hänga med sådana som ER som bråkar och tror att ni är tuffa. Lyssnar på hip-hop i korridorerna och rappar, hotar folk osv... 


De sju killarna lär säkert få lida, och på ungdomsfängelset i Usa lär de få mycket skit. De kommer tappa få det vare sig de tappar tvålen eller EJ!!!! 

Av Calis Calis - 16 januari 2012 17:03


   I fredags hände det något jag absolut inte förväntade mig. Först av allt så var det ännu en vanlig fredag, man är skoltrött och längtar till helgen, att få vara uppe sent utan att oroa sig för att vakna tidigt på morgonen. Lite småtrött som jag var då, sov jag genom skoldagen ända tills eftermiddag. Det var först då jag vaknade till från min s.k ''bubbla.'' Och så längtade jag efter att få använda min nya mobil som var på laddning tills jag kunde använda den. Längtade stort tills jag skulle komma hem och få utforska all möjligt i mobilen, om ni undrar vad för sorts mobil jag fick. SÅ var det en Lg optimus 3d. En riktigt bra mobil som är VÄRT pengarna, systemet är bra och 3d:n är OTROLIGT bra! En dålig sak med mobilen är att den slukar hela batteriet på nolltid. Använder man mycket mobilen så klarar den en halv dag om inte mindre. När man väl har laddat den till 100% och börjat spela lite eller surfar på nätet så står det 90% etc.  

 

Iaf så lät jag mig flyta med tiden tills skoldagen skulle nå sitt slut. Och när den sista lektionen var slut så letade jag efter en vän, Rebecca. Jag frågade henne om vi kunde hitta på något nu efter skolan, och att en annan vän skulle också vara med oss nu på fredag. Men då fick jag reda på att den vännen inte kunde och istället fick vi skjuta upp det till lördag.  

 

Samtidigt som jag pratade med henne tittade jag omedvetet vänster om mig. Där satt det ca fyra tjejer och tre andra som står upp och har en intressant konversation. Deras kroppsspråk och blickar sa mig att de pratade om mig. Sedan talar före detta klass kamrat till mig som satt där med de tjejerna, Madelene kan vi kalla henne för.  

 

Madelene- Calis?  

Calis- Ja?  

Madelene-Det är..  

 Elin- Neejjj!! Sa hon snabbt för att avbryta henne. Sedan rodnade hon och blev röd som en tomat i ansiktet.  

 

Där stod jag helt förvirrad som ett frågetecken, vad ville de mig, vad ville hon mig? Varför sa hon inte det bara rakt ut?  

En annan tjej tog till orda, vars namn jag inte vet. Vi kan kalla henne för unknown. 

Unknown- Elin vill fråga dig någonting. Sa hon med ett litet leende på läpparna.  

Där stod Elin och rodnade ännu mer, och fnissade för sig själv, hon försökte även gömma sig bakom sin vän för att hon tyckte att det blev för pinsamt.  

Calis- Vad är det du vill fråga mig Elin? Ut med det bara. Sa jag lugnt. 

Hon försökte gömma sig ännu mer bakom Madelene och rodnade ännu mer. Jag tyckte iaf att hon var gullig som rodnade så mycket.  

Calis- Är hon kär i mig? Sa jag lågt till Rebecca. 

Rebecca- Det verkar så. Sa hon med en låg röst. 

 

Jag vet ärligt talat inte om hon är kär i mig på riktigt eller ej. Men det verkar så iaf, och hon är gullig och söt. Jag själv känner henne personligen inte så mycket, men hon verkar vara den schysta typen som man vill hänga med ute på stan. Det är iaf första gången som jag ser någon annan rodna när hon försöker säga något till mig eller titta på mig, och varje gång hon tittar på mig, så har hon ett söt litet leende på läpparna.


Snart ska vi iaf hitta på något förhoppningsviss. Blir första gången själv med henne isf och blir säkert nervös. 


Av Calis Calis - 16 januari 2012 16:21










Hittade en väldigt rolig video, där alla åker tunnelbanan utan byxor. Rätt roligt och humoristiskt när man får se folks reaktioner. Det här är inget man får uppleva och inget man får se varje dag.

Av Calis Calis - 12 januari 2012 19:24



Hittade en väldigt fucked up video! Några amerikanska soldater i Aghanistan kissar på några döda talibaner, hur sjukt är inte det?! Så respektlöst och dåligt stil av de! Så gör man bara inte även om det är fienden. Döda kroppar ska respekteras och tas hand om med respekt och på ett bra sätt. Soldaterna kommer i vilket fall som helst inte gräva gravar åt de. De kommer lämnas åt de plats de ligger på döda. Och nu gör de såhär? Det är bara alldeles för äckligt och dåligt stil, och ändå snackar Nato om att de vill hjälpa afganerna. På vilkett sätt hjälper man de om soldaterna gör sådana saker, rätt logiskt att folkets förtroende öka för Nato. Sedan ser de knappt någon skillnad mellan Nato styrkorna och Isaf styrkorna. Så även Isaf lär ta stryk för det där. 


Själv vill jag tjänstgöra i Aghanistan någon månad eller fler. Men tyvärr går jag ut gymnasiet samma år som alla länder drar sig ur landet, dvs 2014.  

Av Calis Calis - 10 januari 2012 21:29


Mycket rörande och inspirerande! Jag själv som är född i Irak har sett en del, men aldrig något liknande, och Emmanuel har upplevt mer smärta än vad vissa människor lär göra under ett hel livstid. 

Hans berättelse är ett varför till man ska stoppa all våld, krig och allt som skadar oss människor. Det är civila och små barn som drabbas mest, de påverkas mest. Deras barndom tas ifrån de och vissa växer upp till iskalla personer, och sedan påstår man att den personen är sinnessjuk. Ja inte undra på att vissa blir sinnesjuka när några idiotiska politiker vill nå sitt mål genom våld. 

Visst ibland måste man offra, för att nå ett mål, man måste göra något ont för att göra något bra för samhället. Eller göra något bra för att nå målet och göra något ont. Men ibland blir det för mycket våld... Det räcker... 

Vilken värld vi lever i asså, helt sjukt är det ibland! Om alla fick uppleva det han fick uppleva så hade världen och människors sinne varit mer öppen och världen hade säkert varit en bättre plats! 


Om ni tror att jag bara är en person som bloggar framför datorn och inte gör något speciellt. Så ska ni veta att jag har haft kusiner som dött pga någon idiotisk islamist som spränger sig i bitar. På tal om det så dog min morbrors hustrus bror av en sådan olycka. En nära kusin till mig slängdes av tryckvågen från en explosion när en bil exploderade. 


Jag besökte vissa delar av Irak för två år sedan, där en lastbil fylld med tnt körde i ett litet område och plattade marken genom tvåhundra metershåll. Taket på vissa hus hade ramlat in i huset och mosat människorna som bodde i de. Och vissa hus fanns det inte ett enda spår av de överhuvudtaget. 


Och nu är det shia och sunni som krigar emot varandra om något idiotiskt sak som handlar om politik och vem som ska vara ledare. Shia vill att presidenten ska vara shia, och sunni vill tvärtom.  All våld de skapar påverkar oskyldiga människor. SMå barn dog och 54 dog totalt, samt 149 personer skadades. SJUKT! 

Av Calis Calis - 4 januari 2012 00:14

You walked right through me. You knew that you needed to go to her. I saw that you looked at her and that she looked at you. Then she started to run, but not to you, just away from you. You stopped and called her name out loud, Rebecka... REBECKA! She didn´t even look at you. She just kept running.

You didn't move, you just watched her disappear and then the most painful thing in the world happened, you started to cry. You just went down on your knees and cried.
I just stood there and watched you and then it hit me. She did not want you. At first I became happy, but then I became angry! WHY DID SHE NOT WANT YOU? You are the most amazing person I have ever met. You would never hurt her if she was yours.
I stood there and saw you cry. You cried and cried until you didn't have any tears left.

That night when I returned home I layed down on my bed and started to shake. I shook for one minute but it felt like forever. But then the tears started to fall and they didn't stop.

That night I cried because she didn't want you. I cried because I knew that your heart was broken. I cried because I knew that you love her and not me...

Presentation

Tja! Jag är den sjuttonåriga Calis, jag delar jätte gärna med mig av det som händer i mitt liv, det som händer omkring mig och allt annat intressant som händer i ens vardag! :P Huh.. Vem har sagt att det alltid är lätt att skriva ändå om man älskar att sk

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards