Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Calis Calis - 12 mars 2012 21:03


   Just nu är det huller om buller i mitt huvud. Jag har så mycket att tänka på och så mycket jag vill skriva, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Jag har ingen aning om hur jag ska börja och vart jag ska börja på. Så jag skriver ned mina tankar här och så ser vi om det blir ett bra inlägg, och en bra början..  



Killar 

Något jag stör mig på riktig mycket som kille är att många killar kallar tjejer för olika namn så som: slampa, hora, billig och fitta.'' Den sista ordet kallar många killar även för varandra, istället för att säga '' Din jävel, eller idiot.'' Och ursäkta för uttrycket och de olika ord jag nyss nämnde. Nu är det så att man inte ska döma alla killar, för alla säger inte sådana saker, så som mig etc. Det har blivit ett slags slang ord bland olika förorter, som exempel ett område i min stad där bor det en massa invandrare och alla har olika bakgrunder och har sina rötter från olika länder. Men fortfarande så är det inte alla som uttrycker sig på ett sådant sätt. Det finns svenskar och invandrare som uttrycker sig så, och det upphör under en viss ålder då de börjat mogna till, för vissa i alla fall. Anledningen till att de gör så är väl för att de är osäkra på vilken plats de har i sina roller. Och i med många börjar använda liknande uttryck blir det så att man tycker att det är coolt.. Vilket det självklart inte är!


Kill rollen är komplicerad under en viss ålder, och även om man är vuxen finns det en del frågor som förblir obesvarade. Speciellt i unga år försöker man hitta sin plats, och testa sig fram till olika saker & ting. Att visa upp sina sugmärken i omklädningsrummet efter man haft gympa och ska in i duschen, och skryta utan att säga något men säger  indirekt '' titta på mig, jag har hånglat med en tjej och fått sugmärken. Eller även haft samlag, och jag var först. Före än er alla!'' Då får den personen direkt hög status bland killarna för att alla killar i tidig ålder har en massa testoron i kroppen och allt är så nytt, man är ivrig på att få testa på alla saker som man tyckt ''BLÄÄ'' om innan, och man kan knappt bärga sig. Sådana killar som fått status pga något sådant bland killarna, får alltid uppmärksamhet och alla är på hans sida även om de tycker innerst inne att han gjorde/sa något som var fel. Men i med att alla vill vara med ''stjärnan'' och alla är så osäkra på sina roller, och alla vill vara i rampljuset. Om någon skulle säga att den personen har fel angående det här eller handlingen han gjorde var fel. Så sticker man ut automatiskt och i med att det är ett så osäkert och stort steg för de som flockas runt ''stjärnan'' vet inget än att hålla med honom eller försvara ''stjärnan''  Tjejerna lägger märke till uppmärksamheten som vissa killar får, och i med att de blir så svåra att fånga blir många förtjusta i de. Men de flesta vill nog bara ha ett förhållande/ eller umgås med de för att själva få högre status, och få uppmärksamhet. Så andra killar lägger märke till de.


   Det skapas en grupp automatiskt. Och även om det blir en grupp så påstår killarna i gruppen så mycket som exempel att : Vi finns för varandra, och vi hjälper varandra med saker & ting. Händer det något så försvarar man sina vänner.  




Men när en dag en av de kommer till skolan med annorlunda kläder och sticker ut. Som exempel en av killarna i gruppen kommer till skolan med en rosa tröja eller byxor. Så kommer han att bli utstött ur gruppen och d kommer förmodligen att skratta åt honom. Även om man så sa att man är homosexuell så skulle man sticka ut och bli utstött ur gruppen. I med att de är så osäkra på sina egna roller och vet inte riktigt vad de ska göra så håller de sig till killrollen och dess normer. Men en sak som ni alla måste veta är att, killnormer asså själva killrollen utvecklas och blir annorlunda precis som mode! Så nu kan man tycka att det är så manligt med att vara händig och inte vara så känslosam, men i framtiden kanske det blir mycket manligare om man uttrycker sina känslor även om man så skulle lipa. Nu i samhället är det normalt med att kunna gråta, men fortfarande känner killar pressen på att inte gråta framför sin tjej som precis gör slut, eller att man förlorat någon/något. Istället blir man tvungen att hålla inne all ångest och sorg. Att det bryter ned vartenda mur som man har skapat, och det bryter ned en själv. Till slut kanske man har hållit inne så länge att man inte finner någon mening med allting. Istället blir man som en levande zombie, man vaknar, går till skolan och gör annat. Men ett enda leende kommer aldrig fram, man känner helt enkelt ingenting. Istället reser sig andra murar som gör att man blir kallblodig och kan fnissa eller vända bort blicken från en olycka eller något annat hemskt. I med att man har hållit inne så pass mycket att känslan känns som en burk som är liten men som man förgäves försöker trycka ned en massa känslor så som ångest och man lägger en lock på det, även om burken är full. 


Det tillhör i killens grund lag att m något händer i en viss situation och orden tar slut, så tar man till knytnävarna. Men detta händer mest i tidig ålder för vissa personer när man har för mycket testoron och adrenalin i kroppen och man inte kan kontrollera sig själv. Speciellt när all skit kommer ut ur ''burken'' samtidigt så exploderar man likt en supernova!  


  Men iallafall det jag ville skriva från allra början var att i med killar tar stor plats i samhället så förekommer det också en massa rykten! Där killar tycker att en tjej som legat med andra killar, eller hånglat med en massa killar förklaras som ''hora.'' Jag tycker att det är helt FEL! Varför förklaras inte killar då som manliga horor? Det är ju killar som vill hångla med många tjejer, eller bara en tjej som de tycker verkligen mycket om. Men att man haft samlag med de och sedan förklarar men vissa som slampor, är ju helt patetiskt. Om tjejer inte skulle haft samlag med någon kille, så skulle det vara synd om killarna ju. I med då har de ingen att ha samlag med, och inte kan de heller hångla. Så snälla till er alla killar ute där om ni har samlag eller en sexuell upplevelse, behåll det för dig själv och sprid inga rykte! Tjejen är lika mycket värt som dig, som är kille!  

 
Killar och tjejer är egentligen lika kåta till och med, men i samhället tror många att killar är kåtare. Varför? Jo för att killar är mer öppna som sin sexuell läggning, och pratar om samlag och använder en massa ord så som: penis, tuttar osv.. Tjejer är mer tystlåtna och tar inte så mycket plats i samhället. Därför tror många att killar är kåtare och bara vill ha samlag, men sanningen är att så mycket som killar vill ha så vill tjejer det också. Och sedan finns det de som inte gillar samlag alls. Fråga mig inte varför, men de finner det väl obehagligt.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tja! Jag är den sjuttonåriga Calis, jag delar jätte gärna med mig av det som händer i mitt liv, det som händer omkring mig och allt annat intressant som händer i ens vardag! :P Huh.. Vem har sagt att det alltid är lätt att skriva ändå om man älskar att sk

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards